Skip Navigation or Skip to Content
hartverwarmend!

Sponsorloop KWF en Stichting Natuurlijk Spelen Boerdonk

Na een lange afwezigheid van een jaar, is juf Marij weer wekelijks op onze school in Boerdonk te vinden. Met veel plezier komt ze de klas weer in om met de kinderen te werken. Het afgelopen jaar heeft ze het zwaar gehad door die vervelende ziekte kanker. Gelukkig is ze aan de betere hand en kan ze de draad weer oppakken.

Ons schoolthema dit jaar is ‘Nicolaas in Beweging’ en dit hebben we zeker waar gemaakt. Op de nationale buitenspeeldag van Jantje Beton hebben we namelijk een sponsorloop georganiseerd. Het idee van de sponsorloop kwam uit een initiatief van de naaste collega’s van juf Marij maar ook vanuit de Boerdonkse gemeenschap. Boerdonk heeft de stichting ‘Natuurlijk Spelen Boerdonk’ opgericht. Zij hadden het idee om middels een sponsorloop geld op te halen voor de inrichting van een natuurspeeltuin. Door deze gemeenschappelijke doelen hebben we de buitenspeeldag gebruikt om samen de sponsorloop te organiseren. De opbrengst zou verdeeld worden tussen het KWF en de stichting ‘Natuurlijk spelen’. De vrijwilligers van ‘Natuurlijk Spelen, zorgden voor balen stro en houtblokken waardoor het parcours (een rondje om de school) als een kleine buffelrun beschouwd kon worden. Ook hielpen zij mee met het stempelen van de stempelkaarten. Een hele fijne samenwerking.

Groep 1/2 mocht als eerste lopen, daarna groep 3/4/5 en als laatste groep 6/7/8. Alle kinderen hebben fanatiek gelopen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen. Het was een prachtige dag waarbij ons gemoedelijk schooltje op z’n best was. De leerlingen moedigden elkaar aan, de oudere leerlingen hielpen de jongere leerlingen over de strobalen te klimmen. Door de opzwepende muziek en de aanwezigheid van vele ouders, opa’s en oma’s werd het een TOP-dag. We zijn al aan het tellen, maar helaas is nog niet al het geld binnen. We hadden hier graag de opbrengst willen vermelden, maar deze verrassing bewaren we voor later.

Team Nicolaas